Таямніцы продкаў

Міфы зарадзіліся разам са з'яўленнем першых людзей і сталі для іх спосабам вобразнага ўспрымання і тлумачэнні быцця. Чалавек не мог растлумачыць з'яву прыроды, таму ў яго свядомасці ўзнікалі вобразы істот, якія за ўсе гэтыя з'явы адказваў. Пра міфічных істот беларускага народа даведаліся вучні 4 «Б» і 4 «В» класаў сярэдняй школы № 7 ва час пазнавальнага гадзіны «Таямніцы продкаў», арганізаванага супрацоўнікамі бібліятэкі №7 23 і 27 студзеня. Бібліятэкары распавялі школьнікам пра тое, хто такія пярун і Зюзя, за што адказвалі багіня Лада і багіня Леля, як задобрыць Хатнікі і што рабіць, калі ў хаце завяліся злыдні. «Міфічны крыжаванка» дапамагла вучням замацаваць атрыманыя веды.

Батлейка ў бібліятэцы

27 студзеня ў бібліятэцы №3 пабывалі навучэнцы 4 «Г» класа гімназіі № 3 і паглядзелі спектакль батлеечнага тэатра «Цудоўная хатка» «Цуды бурштынавага горада» па матывах п'есы Людмілы Рублеўскай «Спадчына бабулі Зімавухі». Акцёры-спачатку бібліятэкары расказалі дзецям пра гісторыю батлейкі, аб тым, з чаго яна складаецца і якія спектаклі паказвалі раней на рынках і плошчах беларускіх гарадоў. Пасля прагляду п'есы-казкі рабяты адказалі на пытанні, абмеркавалі чаму вучыць гэтая пастаноўка, далі інтэрв'ю рэгіянальнаму тэлебачанню.

Беларусь стваральная. Беларусь літаратурная

Выстава «Беларусь літаратурная» арганізавана ў бібліятэцы № 3 і прысвечана Году міру і стварэння. Складаецца з чатырох раздзелаў. У раздзеле «Міфалогія роднага краю» сабрана літаратура, якая раскрывае тэму беларускай міфалогіі. Гэта і энцыклапедыя «Міфалогія беларусаў», «Нарысы беларускай міфалогіі», «Міфы Бацькаўшчыны», літаратура для дзяцей. У раздзеле «Легенды, казкі і паданні» можна пазнаёміцца з выданнямі, прысвечанымі беларускаму фальклору і не толькі. Напрыклад, у кнізе Ненадаўца А. М. «Легенды старых млыноў» апісана гісторыя ўзнікнення і развіцця мукамольнай справы ў Беларусі, прыведзены легенды, звязаныя з млынамі.

У раздзеле «Апекуны зямнога жыцця» можна ўбачыць літаратуру па паганскай спадчыне беларусаў. У раздзеле «Міфалогія і беларуская літаратура» выстаўлены мастацкія творы, у якіх гаворка ідзе пра паганскіх багоў, духаў хаты, сялянскую гаспадарку, духаў прыроды. Дапаўняюць выставу лялькі ручной працы майстроў клуба «Гарадзенская лялька», такія, як Белун, Жыжаль, Лада, Вялес, Талака, Зюзя.

 

Беларуская зіма

Зіма – выдатны час года, таму нездарма пра зіму напісана мноства літаратурных твораў. 23 і 27 студзеня для вучняў другіх класаў сярэдняй школы № 7 прайшла літаратурная гадзіна «Беларуская зіма» ў бібліятэцы № 7. Школьнікі пазнаёміліся з творчасцю айчынных пісьменнікаў, якія пісалі аб зімовай пары. Вершы Я. Коласа, М. Багдановіча, М. Чарняўскага, казкі Н. Бучынскай, Л. Рублеўскай, А. Масла і іншых аўтараў не пакінулі дзяцей абыякавымі да прыгажосці беларускай зімы.

Месяцовы кот

27 студзеня супрацоўнік аддзела абслугоўвання дзяцей Гродзенскай гарадской цэнтральнай бібліятэкі імя А. Макаёнка правяла гучныя чытанні для дзяцей з Дашкольнага цэнтра развіцця дзіцяці № 30. Для чытання была абраная кніга Лоры Дрыскал «Кацяня Шмяк і месяцовы кот». У кнізе апісваецца сітуацыя, пры якой нават лепшыя сябры могуць цалкам па-рознаму глядзець на адны і тыя ж рэчы. І часам супрацьлеглыя погляды могуць прывесці не толькі да сварак, але і да разрыву сяброўства. Хлопчыкі і дзяўчынкі даведаліся не толькі цікавыя факты аб паверхні спадарожніка Зямлі, але і пра тое, як важна своечасова спыніцца падчас высвятлення адносін. А яшчэ выдатна, калі знойдзецца трэці таварыш, які зможа памірыць варагуючых.

Цікаўны Джордж

27 студзеня ў аддзеле абслугоўвання дзяцей ГЦБ імя А. Макаёнка для вучняў 1 «А» класа сярэдняй школы №6 прайшла пазнавальная праграма па кнізе Х.А. Рэя «Цікаўны Джордж». Бібліятэкар пазнаёміла дзяцей з гісторыяй напісання кнігі і яе аўтарамі. Далей, чытаючы кнігу, дзеці разам з галоўным персанажам гарэзнічалі, будавалі тварыкі, паказвалі, як умеюць плаваць і лётаць, даведаліся, што нельга песціцца з тэлефонам і здзяйсняць ілжывы выклік пажарных. Каб дапамагчы малпачцы ў яе прыгоды хлопчыка і дзяўчынкі, выкарыстоўваючы размалёўкі, выконвалі заданні: кармілі Джорджа бананамі, малявалі шарыкі, каб ён змог паляцець у неба, размалявалі капялюш яркімі ўзорамі. У канцы падарожжа першакласнікі дружна адказвалі на пытанні віктарыны «Праўда ці не».

Дадатковая інфармацыя