Персанальныя даныя – палітыка

by
ru
Палітыка ў дачыненні апрацоўкі персанальных даных (выпіска)
 
Дзяржаўная ўстанова культуры «Цэнтралізаваная бібліятэчная сістэма г.Гродна» (далей Бібліятэка) распрацавала Палітыку ў дачыненні да апрацоўкі персанальных даных (далей Палітыка) у адпаведнасці з патрабаваннямі Закона аб абароне персанальных даных Рэспублікі Беларусь № 99-З ад 07.05.2021.
Палітыка дзейнічае ў дачыненні да ўсіх персанальных даных (далей ПД), якія апрацоўваюцца, абавязковая для выканання ўсімі супрацоўнікамі Бібліятэкі.
 
МЭТЫ АПРАЦОЎКІ ПЕРСАНАЛЬНЫХ ДАНЫХ
ПД апрацоўваюцца для бібліятэчных і навуковых мэтаў, выканання функцый, паўнамоцтваў і абавязкаў, ускладзеных на Бібліятэку заканадаўствам Рэспублікі Беларусь. Гэта вызанчана Кодексам Рэспублікі Беларусь аб культуры.  Таму згода карыстальника на апрацоўку яго ПД не патрэбна.
Мэты, для якіх патрэбны апрацоўка ПД карыстальнікаў бібліятэчных паслуг:

статыстычны ўлік паказчыкаў дзейнасці;

сацыялагічныя, маркетынгавыя і навуковыя даследаванні катэгорый карыстальнікаў, іх чытацкіх запытаў;

індывідуальнае бібліятэчнае абслугоўванне ва аўтаматызаваным рэжыме ці без сродкаў аўтаматызацыі;

удзел у дзейнасці клубаў па інтарэсах, кружкоў, заняткаў па інтарэсах;

арганізацыя культурна-асветнай работы, удзел у масава-інфармацыйных мерапрыемствах;  

атрыманне грамадзянамі для часовага карыстання дакументаў з бібліятэчнага фонда і забеспячэнне яго захаванасці;

даведачна-бібліяграфічнае абслугоўванне (у т. л., па прававых пытаннях у публічным цэнтры прававой інфармацыі)

індывідуальнае і групавое бібліяграфічнае абслугоўванне;

ідэнтыфікацыя віртуальнага карыстальніка Бібліятэкі, зарэгістраванага на яе сайце(ах), прадастаўленне яму доступу да сэрвісаў на сайтах Бібліятэкі;

устанаўленне з карыстальнікам зваротнай сувязі па тэлефоне, электроннай пошце ў бібліятэчных мэтах і ў рамках службовай інструкцыі;

ажыццяўленне рассылкі інфармацыйных прадуктаў у рамках абслугоўвання ці па запыту на падставе дагавора;

карыстанне іншымі паслугамі Бібліятэкі, у тым ліку платнымі.

Пералік ПД карыстальнікаў, якія прадастаўляюцца Бібліятэцы на апрацоўку:
прозвішча, імя, імя па бацьку;
фотаздымак (калі прадугледжаны для электроннага фармуляра ці білета);
год нараджэння;
адукацыя;
адрас пастаяннага месца жыхарства/рэгістрацыі;
адрас фактычнага месца пражывання;
даныя дакумента, які сцвярджае асобу – пашпарт (нумар, серыя, кім і калі выданы);
адукацыя, месца працы, пасада;
сямейнае становішча і састаў сям’і з указаннем прозвішчаў, імёнаў і імёнаў па бацьку членаў сям'і, даты ці года нараджэння (толькі ў выпадку вядзення сямейных фармуляраў).
 
Апрацоўка ПД, якія тычацца расавай або нацыянальнай прыналежнасці, палітычных поглядаў, членства ў прафесійных саюзах, рэлігійных або іншых перакананняў, здароўя, інтымнага жыцця, прыцягнення да адміністрацыйнай або крымінальнай адказнасці, біяметрычных і генетычных звестак, у Бібліятэцы не ажыццяўляецца, за выключэннем выпадкаў, прадугледжаных заканадаўствам.
 
ДЗЕЯННІ БІБЛІЯТЭКІ ПА АПРАЦОЎЦЫ ПЕРСАНАЛЬНЫХ ДАНЫХ.ТЭРМІНЫ ЗАХАВАННЯ ПЕРСАНАЛЬНЫХ ДАНЫХ
ПД апрацоўваюцца: з выкарыстаннем сродкаў аўтаматызацыі – аўтаматызаванай бібліятэчна-інфармацыйнай сістэмы «Alis-Web» (далей АБІС); без выкарыстання сродкаў аўтаматызацыі.
Для выканання патрабаванняў заканадаўства ў галіне ПД Бібліятэка:
прадастаўляе інфармацыю карыстальніку наконт апрацоўкі ПД і тлумачыць яго правы;
прызначае адказных за ўнутраны кантроль за апрацоўкай ПД;
выдае палітыку апрацоўкі і абароны ПД і забяспечвае доступ да яе;
прымае арганізацыйныя і тэхнічныя меры для абароны ПД;
забеспечвае канфідэнцыяльнасць апрацоўкі ПД;
неадкладна апавяшчае ўпаўнаважаны орган па абароне правоў суб'ектаў ПД аб парушэннях сістэм абароны ПД;
змяняе, выдаляе несапраўдныя або атрыманыя незаконным шляхам ПД.
Тэрмін захавання ПД карыстальніка падаўжаецца шляхам паўторнай штогадовай рэгістрацыі ў Бібліятэцы. Традыцыйныя фармуляры захоўваюцца 3 гады пасля апошняга года рэгістрацыі, затым знішчаюцца. Электронныя фармуляры карыстальнікаў, якія не наведвалі бібліятэку больш за 3 гады запар пасля апошняй рэгістрацыі, могуць выдаляцца бясследна з правядзеннем рэдагавання аўтаматызаванай сістэмы.
 
ПРАВЫ СУБ’ЕКТА ПЕРСАНАЛЬНЫХ ДАНЫХ.АБЯВЯЗКІ БІБЛІЯТЭКІ
Карыстальнік як суб’ект ПД мае права на:
атрыманне інфармацыі, якая датычыцца апрацоўкі яго ПД;
унясенне зменаў у ПД, калі яны няпоўныя, састарэлыя ці недакладныя;
спыненне апрацоўкі ПД, выдаленне іх пры адсутнасці падстаў для апрацоўкі;
інфармацыю раз у каляндарны год пра прадастаўленне сваіх ПД трэцім асобам;
абскарджанне дзеянняў (бяздзеяння), рашэнняў Бібліятэкі, звязаных з апрацоўкай ПД.
 
Бібліятэка як аператар апрацоўкі ПД мае абавязкі:
у 15-дзённы тэрмін пасля атрымання заявы суб'екта ПД у адпаведнасці з яго зместам спыніць іх апрацоўку, і(ці) ажыццявіць іх выдаленне і паведаміць аб гэтым суб'екту ПД;
у 15-дзённы тэрмін пры адсутнасці магчымасці выдалення ПД абавязаны прыняць меры па недапушчэнню іх далейшай апрацоўкі, і паведаміць аб гэтым суб'екту ПД;
на працягу 5-ці рабочых дзён пасля атрымання заявы суб'екта ПД прадаставіць яму інфармацыю, якая датычыцца апрацоўкі ПД, або паведаміць аб прычынах адмовы ў яе прадастаўленні;
у 15-дзённы тэрмін пасля атрымання заявы суб'екта ПД прадаставіць яму інфармацыю, якія ПД і каму даваліся на працягу года, які папярэднічаў даце падачы заявы, або паведаміць суб'екту ПД аб прычынах адмовы ў яе прадастаўленні.
 
 
Политика в отношении обработки персональных данных (выписка)
 
Государственное учреждение культуры «Централизованная библиотечная система г. Гродно» (далее - Библиотека) разработало Политику обработки персональных данных (далее Политика) в соответствии с требованиями Закона Республики Беларусь «О защите персональных данных» № 99-С от 07.05.2021.
Политика распространяется на все обрабатываемые персональные данные (далее ПД) и обязательна для всех сотрудников Библиотеки.
 
ЦЕЛИ ОБРАБОТКИ ПЕРСОНАЛЬНЫХ ДАННЫХ
ПД обрабатываются в библиотечных и научных целях, для выполнения функций, полномочий и обязанностей, возложенных на Библиотеку законодательством Республики Беларусь. Это определено Кодексом Республики Беларусь о культуре. Поэтому согласие пользователя на обработку его ПД не требуется.
Цели, для которых нужна обработка ПД пользователей библиотечных услуг:
статистический учет показателей эффективности;
социологические, маркетинговые и научные исследования категорий пользователей, их читательских запросов;
индивидуальное библиотечное обслуживание в автоматизированном режиме или без средств автоматизации;
участие в деятельности кружков, клубов, занятий по интересам;
организация культурно-просветительской работы, участие в массовых мероприятиях;
получение во временное пользование документов из библиотечного фонда и обеспечение их сохранности;
справочно-библиографическое обслуживание (в том числе, по правовым вопросам в публичном центре правовой информации);
индивидуальное и групповое библиографическое обслуживание;
идентификация виртуального пользователя Библиотеки, зарегистрированного на ее веб-сайте (ах), обеспечивающая ему доступ к услугам Библиотеки;
установление обратной связи с пользователем по телефону, электронной почте в библиотечных целях в рамках служебных инструкций;
распространение информационных продуктов в рамках услуг или по запросу на договорной основе;
пользование другими услугами Библиотеки, в том числе платными.
 
Перечень ПД пользователей, предоставляемых Библиотеке:
фамилия, имя, отчество;
фото (если предусмотрено в электронном бланке или билете);
-год рождения;
образование;
адрес постоянного проживания / прописки;
адрес фактического проживания;
данные документа, удостоверяющего личность (номер, серия, кем и когда выдан);
место работы, должность;
семейное положение и состав семьи с указанием фамилий, имён и отчества членов семьи, даты или года рождения (в случае семейных формуляров).
 
Библиотека не обрабатывает ПД, связанные с расой или национальностью, политическими взглядами, членством в профсоюзах, религиозными или другими убеждениями, здоровьем, интимной жизнью, административным или уголовным преследованием, биометрическими или генетическими данными, за исключением случаев, предусмотренных законодательством.
 
ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ БИБЛИОТЕКИ ПО ОБРАБОТКЕ ПЕРСОНАЛЬНЫХ ДАННЫХ. СРОКИ ХРАНЕНИЯ ПЕРСОНАЛЬНЫХ ДАННЫХ
ПД обрабатываются: с использованием средств автоматизации - автоматизированной библиотечной информационной системы «Alis-Web» (далее АБИС); без использования средств автоматизации.
Для соблюдения требований законодательства в области ПД Библиотека:
предоставляет информацию пользователю по обработке его ПД и разъясняет его права;
назначает лиц, ответственных за внутренний контроль за обработкой ПД;
выдает и предоставляет доступ к политике обработки и защиты ПД;
принимает организационные и технические меры по защите ПД;
обеспечивает конфиденциальность обработки ПД;
незамедлительно уведомляет уполномоченный орган по защите прав субъектов ПД о нарушениях систем защиты ПД;
изменяет, удаляет недействительные или незаконно полученные ПД.
Срок хранения ПД пользователя продлевается при ежегодной перерегистрации в Библиотеке. Традиционные формуляры хранятся в течение 3 лет после последнего года регистрации, а затем уничтожаются. Электронные формуляры пользователей, не посещавших библиотеку более 3 лет подряд с момента последней регистрации, могут быть удалены бесследно при редактировании автоматизированной системы.
 
ПРАВА СУБЪЕКТА ПЕРСОНАЛЬНЫХ ДАННЫХ. ОБЯЗАННОСТИ БИБЛИОТЕКИ
Пользователь Библиотеки как субъект ПД имеет право на:
получение информации об обработке его ПД;
внесение изменений в ПД, если они неполные, устаревшие или неточные;
прекращение обработки ПД, их удаление при отсутствии оснований для обработки;
информацию раз в календарный год о предоставлении своих ПД третьим лицам;
обжалование действий (бездействия), решений Библиотеки по обработке ПД.
 
Библиотека как оператор обработки ПД имеет обязанности:
-      в течение 15 дней после получения заявления субъекта ПД в соответствии с его содержанием прекратить обработку и (или) осуществить удаление ПД с уведомлением субъекта ПД;
-      в течение 15 дней при отсутствии возможности удаления ПД принять меры по недопущению их дальнейшей обработки, а также уведомить об этом субъекта ПД;
-      в течение 5 рабочих дней после получения заявления субъекта ПД предоставить ему информацию, касающуюся обработки ПД, либо сообщить причины отказа в ее предоставлении;
-      в течение 15 дней после получения заявления субъекта ПД предоставить ему информацию о том, какие ПД и кому были предоставлены в течение года, предшествующего дате подачи заявления, либо уведомить его о причинах отказа в этом.
 

Дополнительная информация